12.09.2025 17:45
З чого почати будівництво будинку

Плануєте збудувати власний будинок?
Насамперед потрібно:
✅ мати у власності/співвласності земельну ділянку або бути її користувачем (земля повинна бути зареєстрована в Державному реєстрі речових прав (ДРРП) із присвоєнням їй кадастрового номера або у замовника повинен бути державний акт на право власності).
Важливо! Цільове призначення земельної ділянки має відповідати намірам її забудови, тобто житловий будинок можна звести на землі з призначенням «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)», дачний будинок - «для індивідуального дачного будівництва», садовий будинок - «для індивідуального садівництва».
✅ отримати будівельний паспорт забудови земельної ділянки (для будівництва будинку (площею до 500 м.кв. та висотою не більше 2-ох поверхів без урахування мансарди).
Будівельний паспорт видається Управлінням житлово-комунального господарства, архітектури, містобудування та земельних відносин Балтської міської ради Одеської області.
Для отримання будівельного паспорта необхідно подати до відділу «ЦНАП» Балтської міської ради заяву за встановленою законодавством формою, до якої додаються:
копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію, або заповіту, у разі якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
копія документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, у разі якщо право власності на об’єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (у разі здійснення реконструкції, капітального ремонту);
згода співвласника (співвласників) об’єкта нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці (у разі здійснення реконструкції, капітального ремонту) (за умови перебування у спільній власності);
схема намірів забудови земельної ділянки (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо), за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку;
проектна документація (за наявності);
згода співвласника (співвласників) земельної ділянки на забудову (у разі розміщення нових об’єктів) (за умови перебування у спільній власності);
інформація про наявність у межах земельної ділянки режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини та обмеження у використанні земельної ділянки у разі здійснення нового будівництва об’єкта (за наявності).
Копії документів, що подаються для отримання будівельного паспорта, засвідчуються замовником (його представником).
Будівельний паспорт видається безоплатно протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви.
Пакет документів для видачі будівельного паспорта повертається з таких підстав:
неподання повного пакета документів;
невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам і правилам;
подання замовником заяви в довільній формі про відмову від отримання будівельного паспорта.
Детальну консультацію та зразки заяв ви можете отримати у ЦНАПі за адресою: м. Балта, вул. Вишнева, буд. 30
Понеділок – з 08.00 до 20.00, вівторок – четвер - з 08.00 до 16.00, п’ятниця, субота - з 08.00 до 15.00.
Поділитись
Дізнайтеся також
20/09/2025
Місія ЦНАП: діалог про важливе
18/09/2025
Витяг про несудимість: що потрібно знати?
11/09/2025
Навчання для людей елегантного віку
11/09/2025
Майбутні лідери ШІ
Усі новини